גוגל איימה להסיר אתרים ממנוע החיפוש אם לא יאפשרו לה להשתמש בתוכן שלהם

נתן גולד No Comments on גוגל איימה להסיר אתרים ממנוע החיפוש אם לא יאפשרו לה להשתמש בתוכן שלהם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

זה שנים שחברות בארה"ב מתלוננות כי ענקית האינטרנט גוגל מבצעת מניפולציות בתוצאות מנוע החיפוש שלה כדי לתת עדיפות לאתרים שלה על פני מתחרים, וכעת מתברר כי הרגולטורים בארה"ב אף הם היו שותפים לדאגות אלו.

בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" פורסמו אמש קטעים מתוך מסמך של נציבות הסחר הפדרלית (FTC) משנת 2012, אשר ממנו עולה כי הנציבות חקרה את התלונות נגד גוגל ואף שקלה לתבוע את מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים.

המסמך שפירסם הג'ורנל לא היה אמור להיות פומבי, אולם נשלח בטעות לעיתון במסגרת בקשה לחשיפת מסמכים אחרים שהגיש הג'ורנל על פי חוק חופש המידע בארה"ב.

לפי הג'ורנל, חוקרי FTC רצו לתבוע את גוגל מכיוון שהחברה לקחה באופן בלתי חוקי תוכן מאתרים מתחרים כמו אמזון, ילפ ו-TripAdvisor, כדי לשפר את אתריה שלה. באחד המקרים, העתיקה גוגל דירוגי מוצרים, מכירות וביקורות של קמעונאית האינטרנט אמזון, והשתמשה בהם ללא רשות באתר שלה.

כאשר המתחרות ביקשו מגוגל להפסיק ליטול מהן תוכן ללא רשות, איימה גוגל להסיר אותן ממנוע החיפוש שלה, דיווח הג'ורנל. "ברור שהאיום של גוגל נועד, ואכן הצליח, להשיג את התוצאה המבוקשת – לאלץ את חברות ילפ ו-TripAdvisor לסגת מדרישתן", נכתב במסמך הנציבות. עוד נאמר במסמך כי התנהלות זו של גוגל גרמה "נזק של ממש לצרכנים ולחדשנות".

בסופו של דבר הושגה פשרה בין הצדדים, במסגרתה הסכימה גוגל למספר שינויים במדיניותה, ובכלל זה אפשרות לאתרי אינטרנט של חברות לבחור שתוכן שלהם לא ייכלל בתוצאות החיפוש של גוגל. בשנת 2012, החליטו הנהלת FTC פה אחד לזנוח את החקירה נגד גוגל מבלי להגיש תביעה נגדה.

גם בישראל, התקיים לאחרונה דיון ציבורי סוער, בנוגע להחרפת הפיקוח ההגבלות והמיסוי על חברות בינלאומיות דוגמת גוגל שמספקים ושולטים ברמת הנגישות למידע ותכנים שונים.



0 תגובות